S neupraveným kravským mlékem to nepřehánějte

V přírodě není běžné, aby například kotě sálo psí mateřské mléko. Rovněž nemůžeme nahradit lidské mléko tím kravským a dávat ho miminku. Kravské mléko se nedoporučuje dávat k pití dítěti do tří let. Někteří výživoví poradci nedoporučují přílišnou konzumaci mléka kojícím ženám. Ale proč, když je tak zdravé? Je zdrojem bílkoviny, lehce stravitelných tuků, mléčných cukrů, vápníku, fosforu, hořčíku, draslíku, sodíku a dalších stopových prvků. Obsahuje rovněž železo, ale v zanedbatelném množství pro člověka. Najdete v něm i řadu vitamínu pro člověka důležitých, jako je vitamín D, B12.
kráva a telata.jpg

Teď si jistě říkáte, že to nezní vůbec špatně. Tak proč nepít kravské mléko? I přes to, že mléko patří k základní obživě od nepaměti, lidské zažívání ho neumí správně strávit. Z tohoto důvodu se můžeme běžně setkat s intolerancí laktózy. Celosvětově se uvádí až přes 70%. V české republice je to okolo 20%. Jde většinou o alergie na syrovátkové bílkoviny a kasein. Objevuje se alergie i na mléčný cukr. Říká se, že může zahleňovat, tento argument není zatím potvrzený, přesto se nedoporučuje konzumace mléčných výrobku u onemocnění spojena s tvorbou hlenů.
mléko u slunečnic.jpg

Jedná se především o „syrové“- nezpracované mléko. Vše co kravské mléko obsahuje, lze snadno i lépe, či zdravěji nahradit jinou potravinou. U kravského mléka prodávané v krabicích, by se dalo polemizovat, jak moc se ještě jedná o mléko, tomu se bude lepší vyhnout zcela. Kvalitnější jsou mléka čerstvá nebo od farmářů, přesto jeho pravidelné pití ve větším množství není zdravé. Pokud jste zastánci zdravého životního stylu, je dobré myslet na to, že kravské mléko přispívá obezitě, . Doporučují se zdravější alternativy, například kozí mléko. Není potřeba se vzdávat kravského mléka úplně, jen je vhodnější zvolit mléčné výrobky jako je zákys, jogurt, máslo či sýr a další. Tyto potraviny jsou pro lidské trávení šetrnější a zdraví prospěšné. I potraviny podléhají trendům, na to musíme myslet. Než nějakou potravinu vyřadíte z jídelníčku, je třeba se zamyslet, a zjistit si, jestli máme z dané potraviny více užitku než škody.

4.0
02