Nedostatek tekutin je nebezpečný

Mnoho lidí stále nechápe, proč by měli pít, i když nemají žízeň. Přece také jíme, jen když pociťujeme hlad. Ovšem doplňování tekutin je něco úplně jiného a dodržování pitného režimu velmi důležité. Je to tím, že voda tvoří až 60 %  lidské hmotnosti. Denně vyloučíme pocením průměrně půl litru potu, ale někdo i mnohem více. Tím se zbavujeme energie, vitamínů, minerálů, krev je hustší a špatně se okysličuje. Nechtějme ani vědět, co to dělá s ledvinami a vůbec s veškerými metabolickými procesy, když má tělo vody nedostatek.
 muž při pití vody
Až k žízni to dojít nenechejte
Žízeň je automatická reakce těla na to, že nám schází tekutiny. Ale je to varování o tom, že náš organizmus už trpí akutním nedostatkem vody. Proto bychom měli pít dříve, než žízeň pociťujeme. Při každém jídle a denně alespoň dva litry vody. Při námaze, sportu a v horku klidně i tři litry a více. Budete svěží a práce vám půjde od ruky.
Jak se projeví nedostatek tekutin?
·         suchostí sliznic a snížení kožního napětí
·         únavou, malátností, spavostí
·         poruchou koordinace chůze a pohybů
·         zrychlením pulzu a poklesu krevního tlaku
 citron v nápoji
Co nejlépe pít
Ochutnat můžete leccos, ale jde o to, zda třeba letní koktejly, silně mineralizované vody nebo alkohol vašemu tělu prospějí.
Našemu tělu nejvíce vyhovuje obyčejná voda bez bublinek. Výborné jsou též ovocné a bylinkové čaje. Tekutiny nemají mít teplotu nižší než 10 stupňů Celsia.
Proč je nevhodná voda s bublinkami?
Protože s oxidem uhličitým a vodou v našem těle vytváří kyselinu uhličitou. Snáze se tedy překyselí organizmus a zvyšuje se vylučování některých minerálů. Bublinky tělo ošidí tak, že si myslí, že vody již bylo dost a tak paradoxně přispějí k nedostatku tekutin.
 Proč nepít v horku ledové nápoje?
Narušíte tím termoregulaci svého těla a protože cévy se stáhnou a přestanou dostatečně odvádět teplo, pocit horka a žízně to ještě podpoří.

Nedostatek tekutin je nebezpečný
5 (100%)1